Energia - pozyskiwanie, oszczędzanie i magazynowanie


Energia termiczna Czy wiesz, że ogrzewając swoje mieszkanko wykorzystujesz najwyżej dziesięć procent energii a resztę wywalasz prosto w kosmos !!!
Energia elektryczna Czy wiesz, że prawie połowę swojej energii elektrycznej zużywasz całkowicie bez sensu ??
Energia słoneczna Czy wiesz, że dostęp do energii słonecznej jest praktycznie zawsze i w różnej formie, czyli na różnej długości fali świetlnej



Rower elektryczny-elektroniczny
z kamerkami rejestrującymi z tyłu i z przodu z alarmem i zdalnym powiadomieniem przez PMR lub nawet komórkę

     Rower elektryczny-elektroniczny własnej produkcji
     Czy łatwo nawet w kilka dni w domku nie mając warsztatu mechanicznego wyposażonego w tokarki, frezarki, spawarki i giętarki można wykonać ?.Rower elektryczny-elektroniczny
Żaden problem i to zaledwie za kilkaset złotych można zrobić w pełni wartościowy i funkcjonalny rowerek.
Wprawdzie bez obrabiarek i sprzętu pomiarowego będziemy mieli sporo problemów z dziedziny mechaniki jak i elektryki, ale daje się to wszystko jakoś przeskoczyć.
     Innym problemem  i to zdecydowanie większym jest brak w wolnym handlu odpowiednich silniczków, odpowiednich akumulatorów, sprzęgieł czy przekładni.


     Opis techniczny

     - Mechanika
     Podstawowym założeniem w tej konstrukcji było użycie akumulatorów o jak najmniejszej pojemności dla silnika o nominalnie najmniejszej mocy.
     Wprawdzie technicznie nic nie stoi na przeszkodzie by zastosować silnik nawet mocy 50Ns i więcej o pojemności łącznej akumulatorów 30-40Ah dla napięcia 16V, i startować z punktu zerowego ale to znacznie podnosi koszty zarówno całej elektryki jak i mechaniki.
Tak więc przyjąłem całkiem inne założenie a mianowicie start od zera będzie następował za pomocą pedał a dopiero przy nabraniu odpowiedniej prędkości będę włączał napęd elektryczny.
     Tak więc co zyskuję na takim rozwiązaniu .
     Moc silnika nie musi być 50Ns ale wystarcza już zaledwie 30Ns a to daje mi dodatkową rezerwę operowanej mocy z 20A – 25A na 10A -12A, czyli maksymalne tzw. szarpniecie prądowe na akumulatorach będę miał prawie o połowę mniejsze, czyli akumulatorki w tym przypadku będą mogły być też o połowę mniejszym prądzie rozruchowym.
     Wszystko by było proste, gdyby nie fakt, że w tej sytuacji komplikuje mi się sprzęgniecie momentu jazdy z pedałami na moment przejścia [ przejęcia] momentu jazdy na silniku. Czyli musi to odbywać się idealnie płynnie, czyli bez żadnego szarpnięcia rowerem w czasie już dosyć szybkiej jazdy.
     Ten problem dało się rozwiązać praktycznie idealnie ale przy dodaniu szeregowo dodatkowego sprzęgła. W tej sytuacji praktycznie nie jest wyczuwalne przejście z napędu pedałami na elektrycznie i przechodzi ono z jednego na drugie całkowicie automatycznie.

Następny rower wykonam w opcji startu [ duża mocą ] z zera już na samym silniku elektrycznym i przebadam korzyści [ różnice ] ekonomiczno techniczne między oboma rozwiązaniami.

     - Elektryka
     - Elektronika
     Elementy sygnalizacji alarmowej i zdalnego powiadamiania.
     Oparcie kierownicy pod kątem o ścianę [tak jak widać na zdjęciu] a następnie uzbrojeniu głównego alarmu ustawia czujnik w stan aktywności.
     Jest kilka sposobów aktywowania alarmu, ale w tej chwili podam tylko jeden. Usiłowanie ustawienia roweru do pionu, automatycznie aktywuje system alarmu, czyli załącza się bardzo głośny Buzzer i następuje jednoczesne wysłanie za pomocą pilota radiowego sygnału kodowego zdalnego powiadamiania do odbiornika noszonego przy sobie osobiście.
     Układ ma uniwersalne wyjście sterujące, które może załączać dodatkowo [ lub nawet wszystko jednocześnie ] radiotelefon PMR lub specjalny telefon komórkowy.
     Podstawowy system zdalnego powiadamiania ma zasięg do 50m, przy rozszerzonej opcji dla radiotelefonów do 2km a przy komórce GSM praktycznie nieograniczony.
Rower elektryczny mierniki



















Wkrótce tekst będzie dopisany, zapraszam.
Wizytówka  http://www.alfa.rubikon.pl/zbigniew-alama.html

Project studies - ubiquitous free energy  +48 698 214 057    alfa@rubikon.pl

Inna tematyka  http://www.alfa.rubikon.pl/ochrona.html

.